about ME..!

My photo
Prince OF wales, Malaysia
I'm mizz sue,a simple gurl...for me..be ourself,happy with ourlife with do what we want to do..don't thinking what people want to say..that important i'm happy with my life..:-)

Thursday, May 26, 2011

apa harus AKU buat...?

selamat pagi malaysia..setelah mc kerja semalam..i'm coming back to work today..but myself, my mind not here..i dont know what happen to me..mybe stress with my job, with my personal prob..i cant control again..ermm..

tapi kat sini aku nak story sikit..kenapa masih ada lagi manusia yang masih suka ambik tau pasal personal live orang lain..dunia dah maju, zaman dah berubah..tapi pemikiran sesetangah orang masih di tahap rendah..(mungkin la..)..umo semakin meningkat..tapi pemikiran tak setaraf dengan umo..aku pon tak paham..

ader jer yang tak puas ati..baik aku yang masih 20 an..boleh berfikir dengan waras..dapat beza baik buruk..still hormat keputusan dan kehendak orang lain..ni tidak asyik menyibuk jer keje.. keje sendiri pon belum tentu dia boleh siapkan..

paling aku tak puas ati sangat2..sebab aku dengan kawan2 mc  ker, cuti ker..sibuk jer nak ambik tau..ader ke kami kisah bila dia cuti..lagi cakap alhamdulillah syukur sangat..nak tau sebab pe?..sebabnye tak payah nak tambah dosa..tenang jer buat keje..kalu tak..tak aman..serabut jer kepala..bukan pe..benda kecik pon nak dibesarkan..padahal sekejap jer nak setle..

ermmm....aku pon tak tau kenapa masih wujud lagi orang macam ni kat dunia sekarang..sampaikan privacy orang pon nak sibuk..yang si suami turut jer apa yang si isteri buat..sama jer dua2..dia ingat dia jer ker banyak keje..abis aku ni sampai nak ke toilet tak sempat..nak solat pon kekadang terlewat..

satu lagi suka buat keje separuh jalan..tak penah nak setlekan semua sampai abis..buat separuh pastu suruh orang lain buat..kekadang aku sendiri tak paham..tetiba je mintak tolong buatkan..buat aku ni nak berkira..tak kisah kalau nak tolong tapi bagi kes yang sepatutnya dia selesaikan..selesaikan la bagi siap..ni tidak..pastu buat2 macam bz sangat..padahal apa yang dia buat pon aku tak paham...

sampai bila nak tahan dan bersabar..aduhai..susah sebab masih wujud orang macam ni..kesalahan orang lain aku terpaksa tanggung..tu tak termasuk kesalahan aku sendiri..dah la kena basuh kaw-kaw punya dengan bos aku..siap tarik muka tebal 24 tan ag..tapi aku tak kisah klu ngan bos lantak la..last2 dia cari aku gak kan..tp ni dah la kena disebabkan orang lain..tp yang baiknye dia yang dapat..memang tak puas ati arr..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...