about ME..!

My photo
Prince OF wales, Malaysia
I'm mizz sue,a simple gurl...for me..be ourself,happy with ourlife with do what we want to do..don't thinking what people want to say..that important i'm happy with my life..:-)

Saturday, August 20, 2011

BILA KESERABUTAN MELANDA DIRI

NUKILAN 15 /08/2011
Ya Allah ..bila keserabutan melanda diri..tiada yang dapat diungkap dengan kata-kata..aku betul-betul stress gila kot..apa aku harus  buat..aku buntu..aku runsing..apa yang patut di lakukan, ini kerana tiada siapa yang  mengerti dan memahami situasi aku sekarang..
Aku buntu..tak tahu bagaimana nak setle kan..bila bercampur semua masalah yang ada..bila aku berfikir dan berfikir belum juga temui keputusan..dan setelah itu tanpa berfikir panjang..aku sering  lakukan kesilapan yang sama..dengan membuat keputusan yang amat bodoh bagi diriku..akhirnya keputusan yang  diambil memakan diri aku sendiri..aku menyesal dan menyesal setelah keputusan diambil..seperti kata pepatah `Telajak Perahu Boleh Diundur Telajak Kata Bawa Padah..’’
Aku jadi fobia dan jiwa aku hampir jadi seperti orang dalam keadaan histeria..dalam setiap keadaan dan keputusan yang ingin diambil..aku perlu sokongan, dorongan dan juga nasihat mahupun pandangan..tapi apa yang aku temui  hanyalah jalan kebuntuan.. aku ingin selesaikan masalah aku ni..Takkan aku nak lepaskan perasaan yang aku alami pada orang lain..tapi apakan daya..aku terpaksa..dan terpaksa untuk lalui sendiri..
Aku sering kali gagal..dan gagal..aku cemburu..aku cuba motivate diri tapi itu semua hanya sementara..kenapa dengan aku ?? sentiasa mencari arah tuju untuk buat yang terbaik..tapi apa yang aku lakukan semuanya sia-sia..aku tak perlukan apa-apa cuma respect yang aku inginkan..dan boleh jadi pendengar buat diriku..kerana aku aku seorang yang sederhana dan serba kekurangan..aku benci
Ya Allah..Ya Robbi..Engkau Berikanlah hamba Mu ini kekuatan dan kesabaran yang kuat untuk hadapi semua ni..Engkau tabahkanlah hati hambaMu ini agar hamba tidak berputus asa untuk cari kebahagiaan dan buat  terbaik...Engkau Jauhilah hambaMu ini dari bersifat hipokrit..
Aminnn......!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...