about ME..!

My photo
Prince OF wales, Malaysia
I'm mizz sue,a simple gurl...for me..be ourself,happy with ourlife with do what we want to do..don't thinking what people want to say..that important i'm happy with my life..:-)

Sunday, August 14, 2011

Dilema Seorang Wanita

Erm..aku sendiri  tak tau nak jelaskan macam mana entry yang aku nak  buat ni..apa yang patut ku katakan..yela..yang aku maksudkan sekarang ni adakah aku patut mempercayai insan yang bergelar lelaki lagi???..aku tahu bukan semua semua seperti itu..begitu juga wanita/perempuan..tapi itu lah hakikat yang patut diterima..setiap manusia dicipta tidak sempurna..dari segi fizikal, rohani atau mental..
Setelah apa yang aku lalui..pahit getir yag aku terima..aku jadi fobia..dan sukar untkm percayai dengan kata-kata mahupon janji manis yang ditaburkan..nak tahu kenapa? Dari pengalaman aku yang bergelar teman a.k.a kekasih kepada seorang lelaki..setelah perhubungan yang begitu lama terjalin..malah diketahui family..akhirnya..terhenti..
Persoalan yang sering terlintas dihati dan fikiranku..kenapa sukar untuk setia?? kenapa sukar untuk beri perhatian pada perhubungan?? kenapa perlu ada penipuan??  Di  mana keikhlasan hati??  Di mana kejujuran?? Di mana  janji manis yang ditaburkan??  Di mana penerimaan diri seadanya kelebihan dan kekurangan pasangan?..
Apa yang patut aku lakukan untuk mendapat jawapan dari setiap persoalan yang aku nyatakan..Adakah persoalan itu akan terjawab dan dapat hilangkan kesangsian, kepercayaan dan perasaan curiga yang  membelenggu diri..
Mungkin ia terjadi disebabkan kesalahan diri sendiri tanpa disedari..tapi di mana kejujuran..di mana teguran..tapi sekarang persoalanya Adakah aku nak jadi seperti dulu..berharap  dan berharap dan berharap..dan akhirnya diri sendiri yang merana..
Alhamdulillah aku syukur sangat-sangat sebab diberi ujian begini..ia dapat mematangkan akudan buat aku lebih berhati-hati dalam hubungan yang melibatkan perasaan..aku tak boleh tewas dan biarkan diri aku disakitkan lagi..
Lebih baik aku tumpu pada kerjaya dan kehidupan ku masa hadapan..JODOH, AJAL  DI TANGAN TUHAN..KITA SEBAGAI HAMBAA HANYA MAMPU BERDOA DAN REDHA DALAM SETIAP UJIAN YANG DIBERIKAN..YA ALLAH YA RABBI..BERIKANLAH AKU KEKUATAN DAN KESABARAN DALAM MENEMPUHI KEHIDUPAN YANG PENUH MENCABAR..AMINNN  YA ROBB


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...